Thaipusam

 

Pada Ahad lepas, saya pergi ke batu caves untuk menyaksikan sambutan Thaipusam yang diadakan setahun sekali. Sambutan diraikan oleh kaum yang beragama hindu. Pada pukul 1 petang saya tiba dilokasi. Kawasan tersebut dibanjiri oleh ribuan manusia. Saya terpaksa bersesak untuk memasuki kawasan tersebut. Untuk sampai di kuil yang terletak di dalam batu caves, saya terpaksa mendaki sebanyak 200 anak tangga. Setelah tiba di puncak, Saya terus mengambil camera saya dan merakamkan suasana disana. Setelah selesai, saya turun kebawah semula dan terus kekawasan dimana mereka membersihkan diri (mandi) berhampiran sungai. Saya amat kagum dengan seorang wanita yang memakai selendang bewarna merah, dan terus menangkap gambar. ini disebabkan selendangya menarik perhatian,merah terang tu. Pada pukul 5.30,saya selesai menangkap gambar. Enjoy d’picture !!

 

dsc_3753_resize2

dsc_4027_resize

dsc_3881_resize

dsc_4308_resize

dsc_4732_resize1

dsc_4611_resize

dsc_4620_resize

About this entry