Bercuti di cameron highlands !!

Mase ni saya dan juga girlfriend saya pegi ke Cameron..sajer makan angin kat saner..balik ari jer.Disaner saya amat kagum dengan environment kawasan tersebut,masih dihujani pokok2 hijau lagi,tiada pencemaran,udara masih segar. Perjalanan dari Ipoh ke Cameron mengambil masa selama 1 ½ jam. Semasa dalam perjalanan, saya agak mabuk sedikit ,disebabkan jalan rayanya bengkang –bengkok. Tempat lawatan kami pertama adalah ladang teh. Tanpa melengahkan masa saya terus menangkap gambar. Best tangkap gambar kat situ,semuanya berwarna hijau !!. Kami sempat membeli teh di persinggahan tersebut. Kemudian kami meneruskan perjalanan ke Bandar Cameron,iaitu Tanah Rata. Di sana lebih banyak kawasan penjualan barang-barang runcit. Semasa dalam perjalanan,saya tersempak dengan satu kawasan penginapan yang cantik, dipagari dengan bunga bewarna merah.. tempat tu nampak exclusive. Saya pun tanpa melengah-lengah terus menangkap gambar disana.Dalam pukul 6 lebih petang , Kami pulang semula ke ipoh..Perjalanan kali ni memang sronok..raser nak pegi lagi sebab tak puas tangkap gambar…lepas ni raser macam nak pegi Terengganu pulak..nga nga entah biler tu..enjoy d’ picture !!

dsc_3334_resize

dsc_3246_resize

dsc_3380_resize

dsc_3293_resize1

dsc_3345_resize

dsc_3388_resize

dsc_3396_resize

dsc_3518_resize

Advertisements

About this entry